Saturday, March 13, 2010

Sedih+bengang+malu MC

Assalamualaikum.......
Hari ini aku rase betul-betul bengang sedih dan malu dalam satu masa. Situasinya begini, aku diminta jadi MC dalam program kelab Iqra' Explorace secara formal dan tidak formal. Pada mulanya apabila dengar ada program explorace ni aku memang dah set dikepala tak akan pergi sebab banyak kerja, namun setelah diajak oleh abang adam untuk uruskan bahagian MC, aku rase salah untuk menolaknya memandangkan aku ada lah minat sedikit MC ni maka aku terima pelawaan tersebut. Jadi untuk memastikan aku dapat melakukan 2 tugas dalam 1 waktu iaitu kerja assignment siap dan MC maka aku hanya jadi MC tak join program explorace tu maknenye sewaktu explorace tu berjalan aku tak sertai sebab buat assignment hadir untuk mC sahaja. Pada waktu itu juga aku telah korbankan masa discussion group assignment. Jadi aku agak kekok jadi MC tak formal . Aku ni seorang yang bengang dan pemalu jadi aku try la malam2 buat suara tak formal. hehe teman serumah tergelak. n dieorg wish luck. Tetapi apakan daya setibanya disana amat sedih bengang dan malu lah....selama aku jadi MC sepatutnya Mc dimaklumkan dahulu segala-galanya buat dimana macam mana program tu bergerak. tapi aku tak tahu tapi tak mengapa , dan ade seorg senior ni tetibe minta microfon n text......die start kan program.....aku terdiam, begitu juga dengan abg fauzi yang membuat text sehingga dapat menyerahkan padaku pukul 2 pagi. Sewaktu abg fauzi menyerahkan text tu banyak pesanan beliau yang boleh dijadikan tips untuk MC tak formal. Contoh tak bawak text besar2. Sebenarnya aku jenis kalau buat kerja dengan bersungguh-sungguh, jadi malam tu juga aku search di youtube melihat vedio pidato dimana ayat2 yang menarik boleh dijadikan ayat MC untuk tarik perhatian yang hadir, aku memotong kecil2 kertas. tapi bila waktu yang sepatutnya tibe , aku terdiam hati rasa sedih dan tak terkata apa-apa hanya mampu tersenyum denagn palsunya. Hope this last MC to me. tak sangke kelab yang kuat agama pon ada orang yang macam tu lagi......huhu jadi aku bengang lepaskan dieorhg start program explorace aku kol teman serumah, Emi  . kesian menyusahkan dia sebab minta datang ambil aku.......terima kasih  kerana sanggup ambil aku.....aku harap perkara sebegini tak berlaku lagi, kerana ianya rasa  seperti dipergunakan dan diperbodohkan....kalau nak diikutkan nak je lahar yang tak over tu , nak tutup kesalahan yang suka mencapap minta aku jadi MC formal sewaktu serah hadiah, SORRY aku hanya sekali dan tak suka dipergunakan.........

3 comments:

iman said...

it' okay mirul...semua org ada situasi mcm tu... anggaplah itu dugaan... satu pengalaman... but dont give up bro... there a lot of chance for you explore the world in the future...

Anonymous said...

jgn malu dan sedih2..

my_rules said...

salam.....
thnx sis iman n sis amalina 4 the support....
huhu~~

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me