Thursday, March 18, 2010

Hari ini penetu keputusan

Hari ini , aku ditegur dengan pengerusi kelab iqra', beliau pernah intevew aku berkenaan PLKN sebelum ni untuk research. Jadi dia tegur di surau , dia minta maaf atas kesilapan program Kp2i  tu, aku rasa bersalah. sebelum ni dah ade orang minta maaf macam abg fauzi , abg farizal tapi aku tetap dengan pendirian ku  iaitu selepas peristiwa kp2i berkenaan mc aku membuat kata putus tak nak jadi mc lagi, namun aku rase sangat-sangat bersalah apabila pengerusi kelab iqra' jumpe aku cakap dengan nada yang membuat kan aku rasa bersalah.....tidak dinafikan aku geram, tapi aku tak salahkan mereka.....setelah peristiwa tu aku  bercadang tak akan jadi mc utuk kelab iqra' mahupun melewar apa-apa yang disuruh oleh abg2 melewar  sebab aku kecik hati. Jadi aku tak kerap pergi ke surau sebab segan dengan mereka kerana tak dapat menjayakan program itu kononnye berkabung laa hehe, taksangka lah pengerusi kelab iqra ' selepas program kp2i  malam tu pergi ke surau melewar minta maaf tapi aku tak ade. Jadi aku tak tahu keputusan untuk kembali ke dunia mc, memang aku tipu diri sendiri sebab join biro teknikal sedangkan aku minat biro protokol sejak dari sekolah lagi sehinggakan rakan ku sarah meminta aku jadi mc malam program melewar sebagai hadiah hari jadi tetapi aku tak mampu tunaikan sebab aku amat2 terasa dalam dunia mc ni mase tu. beliau kata aku best jdi mc, sedangkan bila aku analisis diri sendiri, kelemahan ku tak pernah diatasi iaitu gagap , darah gemuruh dari sekolah dulu jadi apa yang bestnye??? sebenarnya aku tahu dalam biro protokol tu paling ramai mereka semua nak jadi mc tapi malu dan takut untuk suarakan seperti yang ku kenal sarah...hehe mirul tahu sarah boleh buat boleh jadi mc, jadi kenelah bersaing dengan yang lain...mirul sokong dari belakang, dunia mc memang menarik lagi2 yang pandai menarik perhatian orng, untuk diriku belum cukup bagus dalam dunia mc ni secara fomal mahupun tak formal.........aku berharap rakan baikku akan jadi mc, walaupun ada perasaan takut itu adalah lumrah manusia yang penting kita cuba, kalau bukan disini dimana lagi ,kalau bukan sekarang bila lagi so renung-renungkan lah~~~~~~peluang hanya datang sekali....

2 comments:

Cikgu Siti Juwairiyah said...

kalau kak ju suruh pun xnk ke?

my_rules said...

salam.....
hehe insyllh andainya ada peluang....
sarah kan minat, tapi dia malu n bagi saya mereka x d beri peluang..hehe
bagusnya andai dapat digandingkan dengan sarah...sbb mase perjumpaan dgn TNC die kate nk jd mc ngan mirul hehe

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me