Tuesday, August 25, 2009

hari ini teruk.....



assignment agama.....3.48 p.m selasa

hari ini aku rase begitu teruk sekali.......

pembentangan agama pada kali ini aku gagal membentangnya...

tidak tahulah tiba-tiba perasaan gugup aku kuat sangat,.....

apabila ketakutan menghantui diri maka pembentengan aku tidak begitu lancar n banyak gagap........

aku tak tahu macam mana boleh jadi begini.........

aku sangat sedih dan malu............

kesedihan ku bertambah apabila aku dapat mengetahui sahabatku merancang untuk keluar dari aliran I.T......

aku tak nak kehilangan sahabat,,,.....

lagi2 yang rapat n yang kelakar..........

demi masa depan die sanggup tukar aliran.........

ade kalanya aku terfikir diri sendiri adakah aku ini betul ambil i.t di university

kerana banyak khabar angin mengatakan tiada peluang pekerjaan.........

tetapi lecturer i.t still mengatakan peluang kerjaya banyak.........

pada pendapat aku kemungkinan die nak menjaga hati pelajar dengan mengatakan kerjaya di bidang i.t luas....dan dia mempunyai anak murid yang berjaya........

tetapi anak muridnya kaya tidak hairanlah dapat masuk privte university........

selain itu juga abang sepupu sahabatku juga ade cakap, pelajar yang cemerlang i.t hanya sorang sahaja masa graduate.........

mana yang lain.......aku mula merasakan ketakutan.......

aku ade rase menyesal sedikit lari dari bidang akaun......

tetapi aku kene terus pandang ke hadapan.......

aku tak nak susahkan keluarga aku.......

sepupunya juga mengatakan peluang kejaya i.t hanya untuk mereka yg belajar swasta sahaja diambil berkerja........

kawan ku itu telah memutuskan untuk menukar aliran........

aku tak dapat menghalangnya.........

dia hendak tukar uitm sama ada bidang electric......

bidang yg ada kerjaya.........

aku hormati keputsnnya.........

aku takut mendengar pendapatnya namun aku yakin rezeki di tangan tuhan.......

insyallah kita akan mendapat kerja suatu hari nanti......

all the bastz.....from mirul







0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me