Friday, August 14, 2009

BerCuti Di UmaH KawaN.......



























Frist Time G umaH kawAN........
beberape minggu yg lepas, aku telah diajak ke umah kawan di kluang......


pada kebiasaanya aku akan tolak pelawaan itu, tetapi apabila diajak oleh kawan dia, aku tunduk dan ikut jadikan ianya pengalaman.........
ni me and tuan umah.....
kami bertolak lepas solat jumaat,dengan menaiki bas ke kluang........
apabila kami dapat bas untuk ke tempat tuan umah iaitu Felda Belitung kami dimaklumkan bahawa pemandunye rock kalau bawak macam dalam roler coster...............

ni picture kiteorg kat bas...........ke felda belitung(felda menang felda tercantik)




pemandu bas ni memang best, ade bonggol pon laju jew, so basnye terbanglah...
setibanya di felda belitung emang tak nafikanlah cantiknye.........



penduduknye pon peramah............
setibanya di umah tuan umah, rumahnye memang kemas.....

pada mulanya kate hanya ada emak n ayahnye je tapi bile kiteorg da sampai abang n kakak pon ade..........
kami diberi bilik abngnye yg telah kahwin n duduk dirumah lain...........
memang selesa................


petang tu emak zul(tuan umah) balik 6.30 petng kami sampai lebih kurang pukul 6 petang.............kami duduk di luar umah.....apabila emaknya balik dengan naik motor emaknya berkata..."kabare".
haha si budak terengganu jadi ble......aku terus jawab "waras" walaupun tak reti cakap jawa tp tu basic jawe haha.........
than mak die ckp muke aku macam muke ade sorg budak kampung tu....
tetapi budak tu telah meninggal dunia....inalillah......
kisah budaktu sedih......pada bulan puase ayahnya meninggal terhempap buah sawit....selepas itu pada raye pula anaknye yg sama muka dgn aku meninggal bawak motor dgn kawan.......macam dah nak sama dgn aku , ayah ku kerja sampingan angkat sawit...........tapi si zul tak pernah bgtaw muke aku sama........
mak die memang peramah......
apabila tiba malam sunyi je...
kedengarn bunyi tv.........sahaja..........sebabnye keluarge die pendiam.......
abang die tak suke ckp degn org, akak die pemalu ckp dgn org,
ayah die lg senyap...........mak die je yg ckp.............
esoknye kami pergi bandar kluang....penat tp best................
than hari terakhir kami tengok n pegang kambing besstttt.....






kami pon ambil rambutan gak......






than kami pulang pukul 5 petang..................
dengan menaiki kereter ayah zul pandu....
hanya mengambil masa 40 minit sahaja, pada kebiasaanya 1 jam lebih......
ayah dia bawak kereter memang menakutkan.....











THE END

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me