Friday, October 8, 2010

sahabat, kawan baik, teman wanita apa beza???

Suatu hari seorang teman memberitahu ku,
sahabat, kawan baik dan teman wanita adalah berbeza....
sahabat semua kita kenal sahabat,
kawan baik adalah mereka yang rapat dengan kita, lebih rapat dari teman wanita,
dan teman wanita grilz friends la....
ini die kata.....
tapi aku senyap je apabila beliau kata begitu....
adakah aku tidak punyai teman???
atau tiada kawan baik???
dahulu pemikiran aku kolot, berfikir kawan baik adalah mereka yang sama minat dengan kita,
sebab apa....sebab bila kita berbual jadi menarik 
apabila kawan baik itu berbeza minat maka perbualan tidak bertembung....
dahulu setelah teman sekelas pindah duduk luar, aku memikirkan 
boleh ke Hidup dudup dalam?
Khabarnya juga JKK ramai nak keluar...
aku pelik kerja yang berat adalah aku JKK BKE, tetapi mereka yang lain yang letak jawatan...
namun pelajaran perlu diteruskan...maka duduklah dalam sebagai JKK
alhamdulillah, bergaul semua orang, kalau nak imbau zaman silap aku tak banyak bergaul dengan orang.....senyam dan masam hanya senyum pada yang kenal...
tetapi kali ni banyak berubah sejak masuk debat dan JKK.....mula bergaul dengan semua
AJK surau JKK pelajar biasa....
tetapi kini AJK surau nak pindah duduk luar dek kerana ada khabar angin mengatakan MELEWAR akan si tutup...
sekiranya itu pilihan terbaik maka teruskanlah....
Hidup keseorangan sudah menjadi kebiasaan....
hanya doa menemani.....SEmoGA Hari-hARri Mendatang baik~amin

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me