Monday, January 18, 2010

KALIMAH ALLAH

beberapa hari yang lepas , aku kerap berjumpa ustazah
atas beberapa persoalan agama...dan akhirnya terjawab....
ustazah juga ada bercerita berkenaan penggunaan kalimah allah dan ustazah memang membantah habis-habisan....aku juga ada mendengar pandangn dari orang lain yg mengatakan ianya boleh diterima kerana dalam al-qoran ade menyebutnyer....tapi aku paham pemahaman ustazah dimana ada udang disebalik batu.....
aku juga rase tersentap melihat ade dkalangn rakan ku tak reti bace al-quran....jadi aku bersyukur kerana boleh bace al-quran walaupun tidaklah selancar mane....kitab agama ade menulis orang yang berusaha membaca al-quran walaupun tidak lancar lebih baik dari orang yang telah lancar bacaannya....aku juga teringat sebuah artikel dimana" bacalah al-quran selagi lidahmu lembut untuk membacanya sebelum lidahmu mengeras".......
sebab itulah aku join bace al-quran dengn senior2 abg adam, abg fadhli, abg hakim, abg bujang , azhar dan ramai lagi...kerana kalau bukan sekarang bila lagi dan kalau bukan disini(surau melewar) dimana lagi.......
fikir-fikirkan renung-renungkan timbang-timbangkan....
yang mane baik dan yg maner buruk....
pilihan terletak d tangn anda, dan andalah yg layak menentukannya...ianya bukan dipaksa........

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me