Thursday, April 29, 2010

kenapa mereka tidak memahami?????

~Bilmillahirrahmanirrahim~


Hari ini boleh digambarkan sebagai hari yang sangat tiada mo0d~
sebab beberapa hari yang lepas ada peristiwa yang memang tidak boleh diterima
huhu:
Peristiwa Pertama
Fitnah, mirul tak paham dengan mereka ni. Tidak boleh lihat orang senang, ade je fitnah yang nak dibuat. Fitnah pertama sem lepas dah lepas dah tutup kes sebab orangnye pon dah disumpah. Kali ke dua ni tak tahu lah siapa yang buat. Walaupun yang kedua ini tidak menjatuhkan maruah, tapi sebenarnya apa2 cerita yang buruk bermula dari fitnah yang biasa2. Mirul takkan maafkan dunia akhirat mereka. Sem ke 2 ni mirul baru nak bergaul dengan budak kelas, baru kenal dengan sesetengahnya dan mula membuat presentation dengan baik berbanding sem lepas, mungkin mereka tidak boleh lihat orang senang agaknya. Tidak boleh melihat kelebihan pada orang lain ke?? Sesungguhnya fitnah itu lebih berdosa daripada membunuh. Tidak sangka pelajar Universiti pon ada yang begini........
Peristiwa Kedua
Ada beberapa subjek exam telah keluar result di smap online. Apa yang sedihnya tidak seperti yang ditarget. Walaupun boleh dikatakan tidak teruk resultnye, tapi mirul dah berusaha bersungguh-sungguh untuk dapat A. Rasa segan+cemburu+malu semua ada terhadap teman serumah. Sebab mereka semua belajar sambil bermain game. Mirul main juga tetapi  lebihkan stdy untuk target A dan akhirnya mereka dapat A. huhu, nak taknak perlu terima .inilah hasil titik peluh yang mirul telah buat.
Peristiwa Ketiga
Ini merupakan peristiwa salah faham, disebabkan geram dengan kes fitnah mirul post di facebook. Jadi ade seorg kawan debat komen. Agak menghina juga lah komennya, hina kepada mirul. Dengan tidak tahu situasi, tiba-tiba kata "u get wat u hve done" lebih kurang begitulah. hanya kerana mulut mirul jahat orang fitnah. Teruk betul analisis die. die anggap mirul cakap lepas dengan orang lain. Sedangkan mirul hanya cakap lepas dengan budak  debat je, sebab mirul anggap budak debat open. Dengan pelajar biasa mirul jaga batas percakapan, tapi kalau ada yang tak sedar diri memang terlepas. jadi jangan lah nak samakan situasi layanan mirul dengan budak debat dan pelajar biasa. dah datang tidak diundang malah x beri salam menghina tuan rumah pula. Sengaje nak jatuhkan maruah mirul di wall facebook kan, Mirul komen direct kat wall die, tapi delete agar die bace tidak boleh reply dan orang lain takkan bace. Mirul bukan macam die suka jatuhkan maruah orang depan2, kalau nak mirul boleh je buat cuma adab n kalau nak jatuhkan maruah orng lebih baik tak payah add.
then die minta maaf, ok fina. after that die hantar messj di facebook. Rupanya ada satu kes yang die tidak puas hati, die luahkan kes tu. Mirul agak rasa bersalah tapi memang tak masuk akal dengan tindakan komen di wall mirul. jadi reply laa......rasanya ianya jelas, cuma kalau die seorg yang positif die akan tahu lah siapa yang salah. tetapi kalau pemikirannya sempit sebliknya.
Lama kemudian dia delete mirul dari frendz, baguslah kalau sedar.
Peristiwa ke Empat
Paper work debat, saya minta maaf sebab tak dapat teman menghantarnya sebab saya dah ada janji dengan senior melewar untuk menempah makanan, jadi rasa bersalah....huhu

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me