Sunday, February 7, 2010

Latihan Debat Dengan Meneroka with Se.Men Islam Hidayah dan Institusi Perguruan Temenggung Ibrahim...

this Institusi perguruan temenggung Ibrahim
this is  sek men islam hidayah......
...........

minggu lepas paper work 4 latihan debat dengan meneroka 3 kali ditolok PPH hanya alasan hantar lambat...
namun hari beberapa hari yang lepas akhirnya pihak PPH akur dengan kehendak kami untuk penggunaan kenderaan....
latihan debat dengan meneroka kami jalankan bersama Sek Men Islam Hidayah dan IPG temenggung Ibrahim.......
persinggahan latihan pertama iaitu sekolah men islam hidayah .....
12.15 p.m -tiba-kami disambut baik oleh mereka.......
kami dipecahkan 2 kumpulan
dengan usul
"sukan malaysia membanggakan"
kiteorg pembngkang...
dalam latihan ini aku respect semangat dieorg
dan macam tak percaye bahawa sek agama swasta minat untuk berdebat...
dieorg punye tenaga pengajar(ustazah) mahupun pelajar........
ustazah mereka kata
"debat ialah suatu kehidupan untuk diri...."
ianya memberikan aku semangat
untuk meneruskan dunia debat walaupun ianya dipandang hina oleh sesetengah pihak/....
pendebat2 mereka memang perfect hebat
lancar n lahar boleh tahan.....
inilah kali pertama aku masuk mahupun melihat sekolah tenaga pengajar mahupun plajar sekolah swasta.....
sekarang pelajar pandai dah ramai jadi mereka nak lihat kebolehan bercakap.....
bagi aku....melihat dari sudut islam....
macam tak percaya bahwa  masih ada lagi mereka yg hantar anak ke sek swasta agama.....alhamdullillah
yang menariknya semangat debat mereka pelajar mahupun ustazahnya tak pernah luntur,....
........
........
........
seterusnya kami pergi ke Institusi perguruan temenggung ibrahim.......
aku cukup-cukup teruja dengan infrastruktur institusi ini.....
infrastruktur bangunan mahupun permukaan buminya.....
ianya seolah kelihatan seperti sek men teknik yg pernah aku pergi dulu sewaktu karnival antara teknik......
setibanya kami solat kemudian sesi kenalkan diri.....
mereka
yg aku ingat  azlan tu je...ish teruknye aku ni....
aku just ingat tu pon ade sbb...
sebab nama sama ngan azlan yg uruskan debat kami so senang ingat...
tambahan pula muke die same ngan adik sepupu aku....
kalau nk cter kisah adik sepupu aku tu memang aku teruk...
1 sek tapi x tau sepupu, x pe nanti aku post baru kiter cter waeaeawa.......
so...
perlawanan ni team senior fight...
memang best n klakar....
haha
ianya memang best...
KELUARGA DEBAT
MENGERATKAN TALI PERSAUDARAAN
MELALUI PROGRAM KAMI MENEROKA DEBAT DENGAN MENEROKA>>>>>
nanti da dapat pic aku upload....

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me