Friday, February 5, 2010

KATA-KATA unTUK MEREKA YG TAK SEDAR

kalau anda manusia yang rasional

betul...anda perlu dihormati oke

tapi

pikirkan secara mendalam yer

kalau anda

menceritakan keaiban orang

dan membuka seluas-luasnya

perlukah anda dihormati???



okey

anda bermegah dengan dengan kebaikan diri anda

bermuka-muka dengan kesopanan anda

bercerita sana sini dengan ketulusan hati anda...

andalah insan disukai semua!!!



perlukah ak mengatakan anda

manusia talam dua muka!!!!

atau manusia tidak mengenang jasa



ehhhhmmmmmmmm...

kadang-kadang anda perlu sedar

setiap kata-kata anda

yang mengaibkan orang

akhirnya akan menunjukkan kekotoran diri anda





sedih ak melihat anda

menjaja cerita

mencalit kotor pada orang

tapi mata ini

masih melihat siapa anda sebenar

binatang atau manusia berupa binatang!!!



sedarlah...

ak mengetahui segalanya

perbuatan anda

walaupun ak xmendedahkannya

seperti apa yang anda dedahkan



ingat

setiap pertolongan anda minta

akan dipenuhi

dan

setiap kata-kata anda akan didengari

dan

dipercayai

kerana anda mempunyai sifat tersembunyi

di luar dan didalam..



percayalah

setiap perbuatan anda

akan menerima pembalasan-Nya

kerna anda bukan tuan dalam cerita

tapi

anda pemain cerita yang pandai.




maaf kepada suhaimi sebab aku coppy dari page mu sebab aku terasa n aku rasa aku adalah watak
dalam menceritakan perkara nie.....
dan aku rasa cukup bertuah kerana semasa aku reseach
aku tersinggah di blogmu....
pendebat UPSI
bahsa dan ayat di blog beliau sangat mendelam.....
tampak simple
tapi maksud yang mendalam

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me