Friday, December 25, 2009

DEBAT SPRM UTHM



Alhamdulillah, waktu itu aku diberi peluang untuk berdebat....
dan aku juga bersyukur kerana dapat 1 team dengan BG(saddam) n Azreen....kami tiada simpanan.....
azreen n BG 1 kolej kediaman iaitu TSN manakala aku adalah org luar kolej melewar.....
pada mulanya team kami di target ke final ......
tapi tiada rezeki....kami hanya mampu sampai ke suku akhir dengan mendapat RM300......apa yang menariknya jika hendak dibandingkan dengan team royal diraja, aku sangat tertekan.....tapi apa yg menariknya team ini kami saling memahami andainya seorg drop kami akan support......walaupun sampai ke suku akhir aku tidaklah rasa gembira seperti mereka, kerana aku hanyalah org biasa dalam team bukan org kuat....org kuat azreen......
ini ialah tentetif final....

Tuan Rumah : Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Usul : Pencegahan Rasuah Belum Terbudaya
Johan : Universiti Teknologi Malaysia, UTM (Pembangkang)
Naib Johan : Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, UTHM (Kerajaan)
Pendebat Terbaik Akhir : Janifal bin Alipal (UTHM A)
Pendebat Terbaik Liga : Ruwaidah (UTM A)
Juri : 4 - 3
Margin : 2.5
Keputusan : Usul ditolak

Separuh Akhir
1. Institut Perguruan Temenggong Ibrahim - A
2. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia - B

kami group uthm B....
dalam pertandingan ini aku bertuah kerana dapat berjumpa senior sek lama.....
senior sekolah pekan nanas cuan....n senior sek menengh teknik pontian solihin.......mereka juga pendebat.......solihin merupakan org yg ajar aku debat di sekolah dulu......haha disebabkan aku pendiam waktu tu aku jadi simpanan jew.....tp x disangka waktu suku yg aku kalah tu aku lawan senior sendiri......walaupun kalah , aku rasa puas kerana dapat buat yg terbaik depan senior yg lama x jumpa.......hak3....senior aku kate "waw ko dah bagus ea....dulu pendiam, bagus2 banyak kan berlatih bercakap n jumpa di ASTA , DEBAT ROYAL n DEBAT SPRM tahun depan"....insyallah kalau diberi peluang berdebat lagi......
yg sedihnye aku seperti gagal membawa org debat ke 2.....dulu waktu inter kolej aku men 1, royal men 3 n yg ini men 2.....aku bersyukur diberi peluang men kesemua tempat.....ranking debat aku sangat teruk.....uish.....x pe berusaha lagi....go mirul u can do it

0 comments:

Post a Comment

jAnGan Tau BacE Jee, Komen SekAli....

Rakan Persinggahan

clikck me